Hallo iedereen!
Gisteren mocht ik naar de 'overkant', om in mevr. Trivier's bureau een kleine scanner te gaan halen voor visitekaartjes. Mevrouw Trivier werkt ook voor een klein deel op de IT-afdeling, vandaar dat ze ook een tweede kantoor heeft. Die deelt ze wel met twee andere personen, Peter en Kurt.
Toen ik terug bij Annick was, deed ik het doosje open waarin het toestel inzat, samen met een groot stapeltje visitekaartjes. Deze visitekaartjes mocht ik inscannen, waardoor ze op de pc tevoorschijn kwamen. De gegevens, zoals de naam van het bedrijf, contactpersoon, e-mailadres, telefoon enz... mocht ik aanpassen en opslaan. Rond half 11 mochten ik en mevr. Trivier naar de sprayzaal, om een online-meeting bij te wonen. Helaas ondervond deze eerst wat problemen, maar uiteindelijk zijn die dan toch opgelost geraakt. Voor de rest van de dag heb ik nog aan de visitekaartjes gewerkt. Tegen het einde van de dag was ik daar toch nog niet volledig mee klaar. Ondertussen mocht ik ook nog een geboortekaartje ontwerpen in Publisher.
Vandaag mocht ik dus nog even verderwerken aan de visitekaartjes. Gelukkig waren het er niet zoveel meer, want in de late voormiddag was ik er al mee klaar. Dan ben ik even om een lekkere warme chocomelk geweest en hebben ik en mevr. Trivier samen wat bestellingen en offertes gemaakt voor de afdeling IT met het programma SAP. Dit houdt in dat er bijvoorbeeld een nieuwe printer, harddisk, batterij voor laptop,... moet komen. Men stuurt dan een ITS-aanvraag naar werknemers die ook voor IT werken met wat diegene nodig heeft, en eventueel een offerte erbij. In SAP moet dan een kleine beschrijving gegeven worden over het artikel dat ze willen, de gewenste leverancier, prijs, hoeveelheid,... enz. Ook het kostencenter, nummer van de ITS-aanvraag,... moet erin verwerkt worden. Ook mocht ik nog een mail versturen naar een bedrijf dat koffie-apparaten levert. Er was namelijk een koffiemachine defect en ik moest het probleem omschrijven en vragen of het eventueel gemaakt kon worden. In de late namiddag hebben ik en Annick ook nog een paar onkostennota's samengemaakt.
Tot vrijdag!
Dag lisa
BeantwoordenVerwijderenJe hebt het er blijbaaar naar je zin. IK kom vandaag eens langs.
gr
V. Van ysendyck
hallo Lisa
BeantwoordenVerwijderenIk denk dat jij tijdens deze blokstage in aanraking gekomen bent met zowat alle mogelijke taken die een office assistant kan krijgen ... Het is zeker en vast héél leerrijk?
Daarbij hoort dan natuurlijk ook heel wat toepassingssoftware: Excel, Word, Access, SAP, Powerpoint, Publisher ...
En je hebt dan ook nog een online-meeting bijgewoond! Het kan niet op!
Ik kijk al uit naar je ongetwijfeld héél boeiende stagevoorstelling op 19 november!
Na deze twee 'vermoeiende werkweken' wens ik je een deugddoende herfstvakantie! Vergeet je gip-taken niet ;-)
B. De Both